En avgjort bra dag

Alla mornar borde vara som denna.

07:30 Vaknar av att småkillarna ger sig av till skolan - somnar om
08:30 Vaknar av att Jörgen beger sig till skolan - somnar om, med Mysjkin på magen.
10:00 Vaknar och bestämmer mig för att gå upp.
10:02 Träffar storebror Torsten i köket med en nykokt kanna te. Dricker det nykokta teet tillsammans med ostmackor och Sundsvallstidning.
10:30 vinkar adjö till min bror som beger sig till skolan.
10:40 träffar min bror nere i köket, han har då bestämt sig för att cykla till bussen.
10:53 Övertalar min bror att det är bäst att cykla nu om han ska hinna med bussen som går om 7 minuter!
10:54 Slår på datorn och sätter musikspelaren på Shuffel. Bäddar och städar lite tillsammans med Dios, Wild one.
11:15 Går ned till köket igen. Städar lite och lyssnar på rockklassiker.
11:30 Sätter mig vid datorn för att i egenskap av styrelsemedlem i Tynderö IK skriva en verksamhetsrapport för året som gått.
11:30-13:30 Skriver verksamhetsrapport, kollar bloggar, spelar bubbles, chattar, kokar mera te. Läser lite. Osv.

Nu sitter jag här och funderar på att äta, det som finns i matväg är gårdagens fisk eller en Billys pirog. Svårt val.
Pirogen är redan i micron.

Alla mornar borde vara så här extremt stressfria. Jag skulle till och med hinna göra mitt utseende acceptabelt varje morgon om jag hade så här mycket tid. Jag lovar.

Nej nu börjar min skoldag om en och en halv timme, bäst att käka den där pirogen och börja fundera på att gå till bussen. Som för ovanlighets skull går enda utifrån Tynderö så jag slipper gå till Söråker.

Det här är avgjort en bra dag.

Kommentarer

Kommentera genast!:

Namn:
Ge alla mina tillgångar till Åsa?

Tandbortstfärg: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0