Allo je suis un petit cygne

Àllo, je suis un petit cygne et je m'appelle Malheure. Hier soir j'ai été une fille et je me suis appellée Bonheure. Il a commencé avec un accident terrible. J'ai eu une balle et la sorciere a eu une fenetre...Malchance, huh? Maintenant je serai un cygne pour toujours! Dans le futur je peut-etre irai á un sorcier mais d'abord je dois apprendre á voler.

Ja, det var roligare att skriva en saga än att plugga grammatik. Vad det står? Tja eller vad det ska stå.Två vitt skilda saker. 


Hejsan, jag är en liten svan och jag heter Otur. Igår kväll var jag en flicka och jag hette Lycka. Det började med en fruktansvärd olycka. Jag hade en boll och häxan hade ett fönster...Otur, eller hur?  Nu måste jag vara en svan för alltid! I framtiden går jag kanske till en trollkarl, men först måste jag lära mig flyga.


En mycket väl spenderad franskatimme


Kommentarer

Kommentera genast!:

Namn:
Ge alla mina tillgångar till Åsa?

Tandbortstfärg: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0