Åsa dissar melodifestivalen

Den där djävulusika* melodifestivalen hörrni? Vad gör man? Tittar och dömer, det är hur jag tacklar det hela.

Följande kommentarer har jag** om lördagens bidrag:

Bidrag nummer 1: Nina Söderquist - tick tock tock

Hjälp, hur fan ser kvinnan ut!? Vilken sadistisk designer är det som är ansvarig för detta!  "Alltså såg hon sig i spegeln innan hon klev ut på scenen?" Carola vindar? Neeeeeeej. Fruktansvärt. Nå låten var väl iaf okej.

Bidrag nummer 2: Jonthan Fagerlund- welcome to my life

"Han var ju söt, synd att han suger" Och jag menar vad ville juckandet? Obehagligt. "Han har inte ens nå ögon, de kan han för minus för" Och tjejerna då? ja vad ska jag säga? Hey vi spelar golf med våra gitarrer!

Bidrag nummer 3: Shierly Clamp - Med hjärtat fullt av ljus

"Men Inga kolla, Kerstin Klämma, vad kul!"  Seriöst, hon såg ut som MORRAN. Och 'Med hjärtat full av ljus'? Vilket djävla dravel! Och hur muskulös är hon inte, kvinnan är ju en amazon, i morrandräkt!

Bidrag nummer 4: Scotts - Jag tror på oss

HJÄLP DANSBAND!  Snygg man, om han hade haft haka och ögonbryn det vill säga.. Låten var värre än någonting annat och bestod i princip av orden JAG TROR PÅ OSS!

Bidrag nummer 5: Emilia - Seriöst vad hette den låten nu då?

Obehaglig kvinna med gräslig frisyr. Men låten funkar och pluspoäng för att hon stod på en flygel... Jag har alltid velat stå på en flygel.

Bidrag nummer 6: Alcazar - och vad nu den låten hette. Kortkortikortkor kanske?

HJÄLP . Rosa slips :') "Lite klatchiga kläder" men längre sträcker jag mig fan inte!

Bidrag nummer 7: Caroline Af Ugglas - Snälla, Snälla, Snälla

"Hon är så härligt ful"  Ja, hon är verkligen Jesus och gummistövlar i en salig blandning. Kom hon vidare till Eurovision skulle de andra länderna tro att hon var utvecklingsstörd. Sjunger dock fördjävla vackert, skärpning med grimaserna!

Bidrag nummer 8 Marie Sernholt - disconnect me

Kvinnan var klädd som en struts, vad mer kan jag säga?


*Skolans coolaste ord
** Och mina juryvänner Inga och Sofia

Kommentarer
Postat av: la mamma

Läste faktiskt "tittar och dödar" där i inledningen ... sån är jag!

2009-02-10 @ 11:13:50
Postat av: Lina

men åsa!!!! du kan ju inte se de där, det är ju tant varning!!! (fast än du fyllt 18)

2009-02-10 @ 20:51:03
Postat av: Åsa

Jag vet :S Det är skamligt :/

2009-02-10 @ 21:49:22
URL: http://asakempe.blogg.se/

Kommentera genast!:

Namn:
Ge alla mina tillgångar till Åsa?

Tandbortstfärg: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0