Tre syskon ner för fjället

Okej så om världen vore rättvis så skulle någon ha kidnappat och fört mig till en vackrare plats för länge sedan.


Så, nu sitter jag och lyssnar på Kurt-Ingvartz (Parallelt med falconer, vilket är vad som strömmar ut ur bror mins rum)

Jag har en kusin som älskar grisar och som varit i Kina, slå den ni.

Tänk er följande senario:

Tre syskon, 16, 17 ocg 18 har skidat upp för ett fjäll och tre syskon ska nu ned på andra sidan. Först åker storebror, han ser ett hål mitt i spåret men eftersom han är en väldigt duktig skidåkare klarar han att komma förbi. Han stannar sen och vrålar till sin äldsta syster. AKTA HÅLET!  Hon fattar dock inte vad har pratar om utan åker rakt ner i hålet. Som tur är har hon balans nog att klara håliga spår och kommer upp levande (utan att ramla). Hon skyndar sig att stanna och skriker för att varna den yngsta systern . AKTA ETT HÅL, AKTA HÅLET! AAAAAAh. Lillasyster verkar inte förstå innebörden utan kör på i rasande fart. Hon far ner i hålet och stupar på näsan.

Summan av kardemumman: det är mycket svårt att uppfatta innebörden av ordet HÅL när man kär nedför fjäll på längdskidor.

Adjö

Kommentarer

Kommentera genast!:

Namn:
Ge alla mina tillgångar till Åsa?

Tandbortstfärg: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0