Bogrundet en självbiografisk novell av Åsa Kempe

Nu duger det inte med en massa dravel längre, nu ska ni få veta allt om min dag istället !

Min dag på Bogrundet
en självbiografisk novell av Åsa Kempe


05:50 mobiltelefonen ringer, ilsket sliter jag åt mig den, stänger av den och kastar iväg den igen. Telefonfan tänker jag och sluter ögonen.

06:00 Upp som ett skott, drar på mig bikini och shorts(arbetskläder för fan), kokar te, äter mackor med creemcheese <3 En kvart senare inser jag att mitt normala till-jobbet-färdsätt(Kenneth) inte är tillgänglig denna morgon. Väcker därför mamma.

06:40 Far iväg mot destination Bogrundet och all kärlek som bor där.

06:43 Inser att jag glömt en rad viktiga saker och tvingas vända hem.

06:58 Framme, inser att mobilen ligger ensan och avstängd någonstans i min säng.

07:00 Börjar rensa de underbara små granlanden från ogräs.

07:05 Inser att jag avskyr granar mer än allt på hela jorden.

07:07 Inser att jag glömt min mp3 i fikarummet

07:38 Undrar vad det kommer att finnas för mackor på nio-fikat.

07:38-08:45 Tänker på fika.

08:45 Kommer tillsammans med mina medarbetare fram till att det är bäst att runda av så att vi inte kommer sent.

09:00 Fikar, varm choklad och fralla <3

09:15- 11:15 Renasar ogräs, försöker bli ett med plantan, vilket bara leder till en kraftig lust att slänga alla granar och spara allt ogräs.

11:15-12:00 Lunch, känner all världens kärlek till mat. Dricker mer varm choklad.

12:00 Räknar tillsammans med mina medarbetare ut att vi bara har 12 land kvar att rensa. 12 land som alla går under katogorin Lite ogräs Livet ser ljust ut.


14:00 Två-fika Mer varm choklad och en mandarin.

14:15 Chefen kommer med en ny rensningslapp. 49 nya land, varav 1 är märkt med massor. "Där blir ni kvar ett tag, höhö".

14:15:30 Dör lite inombords

14:20 Inser att livet är slut. Funderar också på om det inte är så att de faktiskt har odlat ogräs och det är meningen att vi ska rensa bort de få granar som sticker fram.

15:30 Har hunnit med att rensa 3 ramar och fyllt hinken 2 gånger. (Normalt fyller man hinken en gång på ett helt land som består av en helvetes mycket ramar) bestämer mig för att ta en liten rast.

15:45 Dagen är slut, jag är lite brunare och lite tröttare än i morse men jag lever :)


Kommentarer
Postat av: FRIDA

gere, det är kul

2008-08-01 @ 14:19:48
URL: http://fridakaellberg.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag gillar det. Jag fick jobba en vecka till med :D

2008-08-02 @ 15:36:02
URL: http://asakempe.blogg.se/

Kommentera genast!:

Namn:
Ge alla mina tillgångar till Åsa?

Tandbortstfärg: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0