Tänk om jag vägde 10 ton


Jag fikade nyss med de delar av min familj som fortfarande är hemma, de flesta har lämnat Söråker för Härnön. Av någon anledning kom vi in på ämnet Tänk om jag vägde 10 ton Jag vet vad ni tänker, hur fan kommer man in på ett sådant ämne? Eller hur?

Det enda som behövs är faktiskt ett gäng trötta syskon

Jag: Men vad härligt att jag inte har 10 ton slem i halsen! Underbart. Underförstått betyder det att jag knappt kan andas på grund av att en enorm mängd slem bosatt sig i min hals.
Storebor:Ja, annars tror jag inte att verandan skulle hålla
Jag: HaHa

Det hela borde naturligtvis ha slutat där. Men icke.

3 tysta minuter senare

Jag:Någonting som definitivt inte skulle hålla för 10 ton är verandataket.


tystnad

Lillebror: Tänk om man vägde så mycket att man sjönk ner i marken när man gick
Storebror:Det skulle aldrig hända... Men tänk om jag vägde 10 ton, tänk hur mycket vatten jag skulle trycka bort om jag badade då! Tänk när jag skulle bada i en sjö

Vi det här laget stirrar alla konstigt på honom

Tystnad

Storebror:Tänk om alla vägde 10 ton ...
Jag: Alla? Vadå alla, vi 4 eller alla i världen?
Storebror:Alla i Sverige! Undra om landhöjningen skulle avstanna då? Undra om vi skulle trycka ner Sverige igen...

Och sådär fortsatte det hela måltiden


Kommentarer
Postat av: Inga

HAHAHHAHAH! Där missade jag nåt! Haha! :')

2008-07-29 @ 01:08:01
URL: http://ameow.blogg.se/

Kommentera genast!:

Namn:
Ge alla mina tillgångar till Åsa?

Tandbortstfärg: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0