Svenska C, never again

Oj idag har det varit en intressant dag. Så mycket har hänt, men alla dagens händelser överskuggades över en enda, nämligen Svenska redovisningen. Alla hatar vi Svenska C och nu är kursen äntligen över.

Jaja, en timme innan redovisningen fick hela gruppen utom Sandra panik, riktig panik. Jag försökte muntra upp oss alla med den fina kaninfilmen* som finns på min telefon, men ingenting hjälpte. Sandra ville hela tiden gå ut en sväng, Micken bablade på osamanhängande medan hon svängde med benet på ett fasligt roligt sätt, Berg skrev lite och skrattade lite nervöst om vartannat, Cilla satt vid datorn och försökte klara det omöjliga uppdraget att få ihop rapporten. Vonka, satt där på bänken och improviserade fram avslut och början. Jag, jag vankade nervöst av och an, skrattade och försökte övertyga mig själv om att allt skulle gå jättebra.

Ingen visste vad vi egentligen skulle säga men tappert försökte vi ändå. Med improvisation naturligtvis. Kanske, tänkte vi, kanske ska vi spela upp en teater istället? Men eftersom vi snart insåg att svenskläraren, Herr jag-hatar-alla-NV-elever-som-inte-spelar-hockey. hade strypt oss då, bytte vi taktik och 5 minuter innan lektionen skulle börja panikade alla ihop någonting halvvettigt.

Redovisningen, gick helt okej, med tanke på förutsättningarna. PUSS på oss :D <3

Ni som nu vill döma oss för att vara oansvariga tonåringar som inte kan det här med planering, kan genast gå och dränka er. Vi har nämligen jobbat stenhårt - ordvits! - med det där i flera veckor, det har bara inte gått att göra någonting. Folk får liksom ofta för sig att vi unga människor har fötts med kunskapen om hur man genomför en omfattande enkätundersökning med tillhörande rapport. Det gör vi inte.

I morgon är det Trippelboll, lag Man måste köpa en kyl först (Il faut acheter un frigo d'abbord), har tyvärr drabbats av ett litet manfall. (SVIKARE**) men vi vinner nog en då skulle jag tro. Lagkapten Lina tar oss hela vägen :)




**nej förlåt, det där var onödigt.

*Starring: en rosa plåtkanin som hoppar om en jävla galning om man vrider upp den.

Kommentarer
Postat av: Linha

hihi..klart jag gör :)

2008-01-16 @ 22:11:02
URL: http://liinha.blogg.se

Kommentera genast!:

Namn:
Ge alla mina tillgångar till Åsa?

Tandbortstfärg: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0