Rappakalja

Rappakalja, det är ett spel som man kan ha riktigt roligt med.

Jag spelade det tillexempel härom dagen hemma hos mina kära kusiner, jag spelade det också både igår och i förrgår. Som ni säkert vet så går spelet ut på att man ska försöka hitta på en vettig förklaring till ett obegripligt ord, komma på varför en människa är känd, skriva ut en förkortning eller hitta på en lag. Och sedan gissa rätt bland allas förklaringar. (I dubbla rapparkalja alltså)

Den roligaste kategorin visade sig vara Berätta-varför-personen-är-känd -kategorin här kommer några riktiga godbitar.

Förste mannen i en skåpbil -
Emil Lagga Lagergren, han blev min gud efter den förklaringen.
Den förste att ta en omväg - Patrik Alexander (dock måste det tillägas att det bara var en fel läsning, det korrekta skulle vara den första som benämnde en omväg med just en omväg, vilken inte var så tokig den heller ;D)

Sen har vi ju naturligtvis min käre kusin Petter som först läser alla alternativ utom ett för att sedan utbrista, men det här läser jag ju inte det är ju rätt. Detta skedde i mitten av spelomgången. Oj oj oj ;)

De rätta svaren är faktiskt inte heller så logiska, det här tillexempel. I Ohio* är det emot lagen att ta med sig ett Lejon på bio. Vem hade kunnat gissa detta? :O

Rappakalja rekomenderas

*Ohio heter egentligen någonting annat, den riktiga staden önskade vara Anonym
.

Kommentarer
Postat av: Mormor

Vad jag blir avundsjuk när ni skriver om rappakalja, du och Inga. Jag får aldrig spela det bara för jag råkade vinna första gången (visserligen överlägset , men ändå) -- ingen vill spela med mig mer.

2008-01-03 @ 21:23:52

Kommentera genast!:

Namn:
Ge alla mina tillgångar till Åsa?

Tandbortstfärg: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0