Läppcyl


Åsa: 
Aaah, mina läppar är så torra.
Frida: Jag har en jättebra läppcyl i skåpet.
Åsa: Jaså? Jag har en skitdålig. Vad har du fören?
Frida: En gul burk, typ. Superbra, läpparna blir jättelena.
Åsa: Jaha, härligt för dig. Min är sämst. det är en gul burk, typ men man kan liksom aldrig få tag i själva läppcylen för burken är så dum!
Frida: Gud vad irriterande! Min är kanon.
Åsa: Åh, visa mig den sen, jag vill också ha en bra.
Frida: Mm

De båda flickorna Åsa och Frida som när samtalet äger rum sitter på bussen kommer så småningom fram till skolan. Några lektioner senare träffas de igen. Frida har då sitt läppcyl i handen.

Åsa: Men du har ju ett likadant som mig ju!
Frida: Jamen just ja, det har jag ju!
Åsa: Vi vann dom ju samtidigt förra året.
Frida: Just, ja!

Ett litet bevis på att Frida och jag egentligen inte bryr oss ett dugg om vad den andra säger när vi konverserar.

 

Kommentarer
Postat av: Mamma-Taxi AB

:-D

2008-01-18 @ 20:09:27

Kommentera genast!:

Namn:
Ge alla mina tillgångar till Åsa?

Tandbortstfärg: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0