Det förbjudna landet El

Idag var jag ute på ett spännande äventyr ska ni veta. Det började i gryningen (på lunchrasten) jag steg upp på min vita springare Sandra och gallopperade iväg över slätterna. Sökandes efter äventyr, det dröjde inte länge fören det förbjudna landet El skymtatde i horisonten. Sandra stegrade sig och vågade inte riktigt först men då hotade jag med strypning och efter en stunds dreggel gav min springare med sig.

Så vi steg in i det förbjudna landet el noga aktandes för alla de hemska faror som där lurar. Det första vi stötte på var den stumme mannen, där satt han i sitt hörn och sa ingenting. Det var skrämmande. Kanske vaktade han lådan i taket. Kanske vaktade han Connys kaffebryggare. Ingen vet. Mig skrämde han i alla fall bort. 

En ädel riddare hälsade på oss och vi svarade med den hemliga frasen "Goddag, goddag" han nickade kort och då visste vi, han stod på vår sida och tänkte inte äta upp oss. Puuh. 

Vidare städade vi upp lite, det förbjudna landet El är sannerligen smutsigt !

 Sen var vi tvugna att dra vidare jag och min springare, för vem vet vad som kan hända om man stannar i det förbjudna landet allt för länge. Med oss fick vi ialla fall en sovenir (Hjälp hur stavar man till det ?!) med oss tillbaka till verkligheten. en skruv stulen från själva skruvlådan! 

Puuh , brutalt  

Kommentarer
Postat av: Moster den allsmäktiga

Souvenir ...

2008-01-25 @ 00:23:28

Kommentera genast!:

Namn:
Ge alla mina tillgångar till Åsa?

Tandbortstfärg: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0