Korv

Hej, här sitter jag på skolan och låtsas att jag jobbar. Låtsas att allt det som jag skriver här egentligen skrivs i min historia uppsats. Smart va? Nu ska jag skriva ner lite onödigt dravel och sen ska jag på - hör och häpna - sex och samlevnads lektion. Det ska börjas i tid!

Onödigt dravel
Jag skriver det här så fort jag kan, kanske tror sandra, som sitter mittemot, att jag är duktig då. Det hoppas jag, då kanske hon blir avundsjuk :) Hon frågade om jag ville vara med henne och Robin ikväll, då sa jag att hon var äckligt. Förlåt, det menade jag inte. Sandra du är inte äcklig! Bra nu är det avklarat över till nästa ämne. Vilket är korv.

Så här säger Wikipedia om ämnet. En korv är beteckningen på ett långsmalt objekt med cirkulär omkrets och rundade ändar. Med korv avses vanligen en livsmedelsprodukt som oftast innehåller kött. Korv består av skinn och fyllning. Skinnet kan vara animaliskt, det vill säga rengjorda tarmar från slaktdjur (kallas fjölster eller fjälster) eller syntetiskt av t ex sojaprotein och viskos. Fyllningen i en korv består oftast av köttblandningar som är kryddade med för korvtypen specifika kryddor. Idag finns ett brett utbud av vegetariska korvalternativ, ofta tillverkade av sojaprotein


Ursäkta att jag stör dig hela tiden sa Sandra skuldmedvetet. Då tänkte jag skälla ut henne och tala om för henne att det är jävligt dålig stil att förstöra för mig när jag är så sjukt ambitiös. Men jag kunde inte ljuga.
Jag bloggar
Då kallade hon mig ungjävlel :)

Kommentarer

Kommentera genast!:

Namn:
Ge alla mina tillgångar till Åsa?

Tandbortstfärg: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0