Åsas distanskurs - Bli en bättre människa

Människor i allmänhet och människor i min närhet i synnerhet har en tendes att så att säga  vara dåliga människor. Det är naturligtvis inte bra, det är ostimulerande både för mig och för männskligheten. Det är just därför som jag vet att Åsas distanskurs - bli en bättre människa är ett vinnande koncept!

Steg 1- Trevlig i alla lägen

Finns det något värre än otrevliga människor? Sura kommentarer och otrevliga blickar, vissa människor verkar helt enkelt ha bestämt sig för att det är rätt väg att gå. Så är emmellertid inte fallet. En bra människa är nämligen alltid glad, trevlig och hurtig!

Varför?
Jo mot främlingar bör en bra människa alltid vara så trevlig som möjligt, då det första intrycket kan komma att avgöra den framtida relationen till främligen. Varför man ska vara trevlig mot sina vänner säger ju sig självt, är man inte det kan ju misshandel bli följden. (detta gäller i synerhet mina vänner).
             När det gäller främlingar som man med största säkerhet inte kommmer att träffa mer i sitt liv, exempelvis medmänniskorna på en buss, är det också väldigt viktigt att bete sig trevlig, ett leende lyser inte bara upp livet på de som får det utan också på den som ger det!

Steg 2 - Döda fördomarna

En bra människa har aldrig fördomar. Helt enkelt för att en bra människa älskar alla andra människor. För en bra människa finns det bara en sorts människor, de goda. Alla är goda innerst inne och därför väljer varje bra människa att inte se yttre skillnader! Därför är det alltid viktigt att ställa upp för andra, även om det gäller något man absolut inte vill. Är det möjligt att leva utan fördomar tänker kanske ni? Ja det är det, säger jag! En bra männsika bygger nämligen  aldrig sina åsikter på fakta och därför kan inte felaktig fakta leda till fördomar. Underbart va?

Detta var steg 1 till och med 2 i min kurs. Kommande steg kommer att publiceras framöver. Nu vill jag att ni alla blir goda människor! Särskillt du, Sandra

Kommentarer
Postat av: mallis

din definition berättar för oss alla att det OMÖJLIGT kan finnas bra människor i vår herres hage!

2008-02-21 @ 16:08:59
URL: http://msen.blogg.se
Postat av: Sandra

jag måste ju få hemläxa, annars kommer jag aldrig komma nånstans :(

2008-02-21 @ 18:11:41
URL: http://svb.blogg.se

Kommentera genast!:

Namn:
Ge alla mina tillgångar till Åsa?

Tandbortstfärg: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0