Ja-leken - en mycket befriande lek

Vilken helg


Har haft en massa kvalitetstid med syster.. Vi har haft huset för oss själva med en enda restrektion Ge Leif Allan mat och kärlek (låg en lapp på köksbordet. Obs. Leif Allan är en råtta :) Jag har gett honom kärlek - och pepparkakor. Han är nöjd, jag är nöjd, alla är nöjda!

Dock hade mor och far lämnat oss för lite att äta, vi tvingades ut i kylan för att handla, med oss hade vi en pulka att dra oss och maten i. Stannade i de backar vi fann, hittade en massa intressant på affären, ett pepparkakshus tillexempel. Sedan ägnade vi hela helgen åt att göra det så fint som möjligt. Norska skidlandslaget bor i det :) Gjorde lite obscena pepparkakor också, pappa tyckte de var osmakliga så vi åt upp dem i afton.

Bakade pepparkakor till våra älskade teaterbarn också, med deras namn i kristyr, som vi gav dem på helgrepet idag (Premiär om en vecka!) Pepparkakorna blev fruktansvärt fula men barnet låtsades vara glada ändå. Sen lekte vi "Ja-leken". En fin lek som går ut på att en i gruppe ska föreslå saker och då ska alla andra i gruppen skrika "ja!" och sen göra det som föreslås.



"Jag tycker att alla ska kasta sig på golvet och spela sälar"
"JAAA!"

Det är en mycket befriande lek :)

Påväg till affären        
                                              

Kommentarer
Postat av: FRIDAFRIDAFRIDA

din far berättade om eran pulkafärd :D:DHEHE

2008-12-08 @ 08:35:04
URL: http://fridaosv.blogg.se/
Postat av: MORMOR

2008-12-10 @ 14:39:22
Postat av: MORMOR

Skicka ett foto på pepparkakshuset!

2008-12-10 @ 14:43:57
Postat av: MORMOR

Skicka ett foto på pepparkakshuset!

2008-12-10 @ 14:43:59
Postat av: MORMOR

Eftersom jag glömde trycka första gången tryckte jag 2 ggr andra gången. :-)

2008-12-10 @ 14:47:16

Kommentera genast!:

Namn:
Ge alla mina tillgångar till Åsa?

Tandbortstfärg: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0