"Åsa jag tänkte inte komma ut härifrån, är det lugnt eller?"

Jag sa tidigare ikväll följande ord till min syster

"Ska du in i badrumet får du gå dit nu. Jag ska duscha sen"

När jag några minuter senare kommer ner hör jag innefrån badrummet.

"Åsa jag tänkte inte komma ut härifån, är det lugnt eller?"  (fullständigt neutralt)
 
Varpå jag svarar

"Visst, och jag släcker lampan nu, är det okej?" (knappen sitter på utsidan)

och konversationen fortsätter

"Det var redan släckt, tack för att du tände"
"Va bra. Varsågod"
"Jag borstar tänderna nu"
"Okej, så bra"

Här någonstan börjar vi skratta.

Sedan står vi på varsin sida om badrumsdörren, jag ute i hallen, hon inne i mörkret och skrattar oss halvt fördärvare. Innan hon ger upp och kommer ut.

Kommentarer
Postat av: Mer...

Ja det mesta här i livet kan vara härligt om man bara tittar från rätt vinkel, observera nu att det var det mesta och inte allt.



Det vore ju lite trist att behöva likvidera dig bara sådär, högst ledsamt skulle man kunna säga. Sen vill jag ju inte behöva skada Oskar heller (du tror väl inte kickboxning är en match för en världsspion). Men lite passar jag mig allt, det hör ju en spion till att passa sig lite nu och då faktiskt.



Det här var olidligt intressant måste jag säga. Den enda jag kan vara är då? och varför är det omöjligt att jag är denna person? (kan ju vara så att du finner det olämpligt för världen att veta denna omöjlighet och då är vi i ett låst läge. Men du som är en smart tjej borde ju också veta att nästan ingenting är omöjligt.



Det kan det förstås också vara och det gör ju ditt mål väldigt svårfångat. Att lista ut identiteten på en person som inte ens finns är ju något som knappet en superspion kan göra :)

2008-12-05 @ 09:22:12
Postat av: Åsa

Jag tror nog att du underskattar oskar, honom är der bäst att akta sig för.



Ingenting är förvisso omöjligt, men jag finner det obehagligt och otroligt så jag har redan strykigt det alternativet och finner inte heller någon anledning att dra upp det ofentligt. Så jag tror bestämt att jag är tillbaka på ruta ett och möjligtvis har vi också hamnat i ett dödläge. Nåja, värre saker kan ju hända :)



Haha, det har du rätt i, det är sannerligen ingen lätt uppgift jag har framför mig :O

2008-12-06 @ 16:06:32
URL: http://asakempe.blogg.se/

Kommentera genast!:

Namn:
Ge alla mina tillgångar till Åsa?

Tandbortstfärg: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0