Kristina Lugn och jag

Min mamma älskar mig uppenbarligen inte, alldeles nyss försökte jag läsa en halv Kristina Lugn dikt för henne men hon vill inte lyssna. Därför ska ni få höra den halva dikten istället


Kurt Kurt du var så
gulle gulle go
att det var svårt att låta bli
att äta upp dej
jag minns
hur svårt det var
att låta bli
att avskilja
ditt trinda huvud
från kroppen
och rulla det i smör
och stoppa det i munnen mums
och dina slanka axlar
och din ludna bak
och dina skära fingrar Kurt
du var så söt
att jag blev galen
bara av att se dig

Tänk jag som trodde att Kristina Lugn var överskattad.

Kommentarer
Postat av: Mormor

Tänk, jag fick inte heller läsa dikter för din mamma. (Hon kanske är allergisk?) Vi kanske kan läsa för varandranån gång, du och jag? Jag tycker MYCKET om Kristina Lugn ...

2008-04-17 @ 18:04:16

Kommentera genast!:

Namn:
Ge alla mina tillgångar till Åsa?

Tandbortstfärg: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0