vbvh

Hej världen,
 jag känner mig en aning hatisk idag. Det vill jag bara varna för.

Det har hänt en heldel sedan vi sist sågs*, bland annant så har skolan, som brukligt så här i september, börjat. Det är ju fint, jag känner mig högst bra mottagen av skolan. Andra dagen märks plötsligt att jag inte står med på klasslistan längre. Ajajaj
      "Jamen just det jag, du var ju en av de som tvingades flytta" JAHA, vad roligt att sådant berättas för mig.( Men okej jag kan förstå varför skolan inte anser det nödvändigt att berätta för eleverna själva att de tvångsflyttats.  Eleverna skulle ju kunna bli arga då och kanske gå och skälla på de stackars schemalägarna tillika 'klassgörarna') Jag gick till vår eminente studierektor och frågade va fan han höll på med. Han talade om för mig att det berodde på att jag skulle läsa franska.
      "Tyvärr i din klass kan man inte läsa franska, men om du vill så kan du få börja läsa spanska steg 4." BRA IDÈ,!! Vekligen, jag har ju sjukt bra förkunskaper när det gäller SPANSKA.
      "Jaha, men om jag nu väljer att byta klass, får jag läsa både tyska och franska då då?"
       "Hm? nej de har vi lagt samtidigt, eftersom vi är helt emot att några av våra elever intresserar sig för språk. Jag menar helst av allt så skulle jag se att språk lades ner helt och hållet. faktiskt. Jag HATAR faktiskt språk. Det är så fruktansvärt svårt att schemalägga dem!" Här har man försökt få läsa två språk hela ettan men då låg de ju också samtidigt, vad är det för fel. Jag hade faktsikt talat om för min eminenta studievägledare att jag vill läsa TVÅ språk, ändå så¨har han bara fört in ETT! VAd är problemet, kära studievägledare? HATAR DU MIG? 
 

Jaja, det där redde i alla fall ut sig så att jag kanske kan läsa franska om jag skyndar på med matten.. Ingen tyska dock, jag tror att Timrågymnasium har en policy emot Språkvetande.  

I alla fall om vi fortsätter på temat -timrågymnasie välkomnar sina studenter till ett nytt läsår - så har man ju en massa nya ämnen och lärare. Svenska C är ett exempel vilket vi läser tillsammans med HPSP1.

Jag och min klass sitter redan i klassrummet när läraren kommer in..
 "Vaad gör ni här?" Säger han och ler på ett ni-dumma-ungar-har-gått-fel sätt.
"Vi ska ha lektion"
"Jaha, vem ska ni ha då?" Leendet blir bredare
"Dig.." Leendet dör .
"Jaha.."
Klart besviken kallar han in HPSP:arna. och säger
"Jah, ja jag hade tänkt att vi skulle ha ett litet mysigt familijärt samtal om vad vi gjort i sommar. Men nu, nu är vi så MÅNGA så, eeh jag delar bara ut betygskriterierna och så börjar vi"
. Den stackars besvikna läraren går sedan under rasten bort till sin favoritklass så att han äntligen får reda på vad de har gjort i sommar.

Förutom detta så har jag varit tvungen att upprepa mitt namn på var enda lektion eftersom jag står på fel lista. Dessutom har jag fått en massa frånvaro för de lektioner som jag enligt alla listor skulle ha gått på. Skolan kunde ha börjat smidigare.


Jaja, nu går vi tillbaka lite i tiden. Innan skolan började var jag på läger med Fritjof och grabbarna det var väl sjätte gången i rad nu. Här kommer en liten inblick i detta läger.

 -  Frida står och borstar tänderna. Jag går upp för trappan och sätter själv kurs mot badrummet.
"Jag borstar tänderna, lallalaa" sjunger frida med munnen full av tandkräm. och precis när jag ska gå in så smäller hon ingen dörren framför mig. (hon  står själv utanför) "JAG borstar tänderna, men livet är orättvist"  Det tar ungefär 10 minuter att övermanna Frida och ta badrummet i besitting.

- Julia undrar om hon kan sova i den tomma sängen på övervåningen.
"Nej, tyvärr det går inte, där ska Åsa och jag ha sex!" Svarar Frida. HJÄLP!! xO ;)


Tja, det var ungefär det som var det viktiga under detta träningslägret.


Hmmm, sen var jag ju med Modin i stockholmsskärgård och gömde mig för fästingar. LÅngbyxor var det som gällde då, det kan ni skriva upp. ÄCKLIGA VIDRIGA HEMSKA DJUR!!!  På hemvägen åkte vi bastubuss (jag misstänker att familjen lunneborg var högst inblandade) det var rätt hemskt faktiskt...

Åsa sitter i Familjen Modins båt och mumel pratar med Maria.
"Vad hetter egentligen Busschauffören?"
"Jörgen"
"hih Jörgen, det hette min lärare i sexan... Fast inte Jörgen Busdriver utan Jörgen.. Lärarenchen - Paus, och sen väldigt fundersamt - Nej, inte Lärarenchen, Wiklund hette han ju.."

Jag tror att jag var väldigt trött då ;)


"Nä nu går jag och hänger mig"
"Får jag Hänga med ?"

Och med det vill jag säga god natt.





*som om vi har setts över huvudtaget.

Kommentarer
Postat av: Duvan hilding

åååhja, bastubuss älskar vi alla :o
Glöm inte mitt goda råd.
"strippa lite för busschauffören så kanske du får låna en fläkt"

2007-09-07 @ 16:42:46
URL: http://fridakaellberg.blogg.se

Kommentera genast!:

Namn:
Ge alla mina tillgångar till Åsa?

Tandbortstfärg: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0