Åsa berättar om den högst ovanliga dagen på stan .

Dagens introlåt I want out - Helloween


Idag var det galna dagen i den stora staden.  

För det första var det en kille som var ute och gick med sin katt på självaste "Gå-gatan". Och här vill jag bara säga , Jag ÄLSKAR dig kattkillen! För hur coolt är det inte att gå runt med en katt i koppel mitt i stan? Riktigt coolt om du frågar mig. (Vilket du naturligvis gör om du vill ha ett värdigt svar)

När kattlkillen hade lämnat oss så upptäckte vi att Norrporten bjöd på gratis fika mitt på torget. Mazarin och Festis, gratis är gott! Kan det bli bättre? Så där satt vi på en blöt bänk (eftersom torra bänkar var en bristvara fick vi stå ut med vätan) och mumsade mazarin medan vi glodde på ett gäng underliga människor. En av dessa underligamänniskor hade en låda på magen och sjöng "Varmkorv Boggie" Ja, jag säger då det . ..

Och där satt vi helt oskyliga på bänken och fikade när plötsligt ST (sundsvalls tidning) kommer förbi och ber om att få ställa en fråga. "Vad gör ni för att undvika höstförkylningar?" Jag kan tänka mig minst 1978 bra svar på den frågan men vet ni vad jag svara "eeeh Ingenting typ.." Hur tråkig får man bli! Varför svarade jag inte att jag varje torsdag klockan tre hoppar jämfota över grannens rosenbuskar. Tillexempel. VARFÖR GJORDE JAG INTE DET!?

När vi klev in på Teamsportia så välkomnades vi hjärtligt av mannen i kassan  - eftersom han förmodligen varit instängd i sin butik hela veckan och inte sett solen på hur läng som helst! -
    "Tjena Tjejer äre lungt?"  Åh, herregud människor, livslevande MÄNNISKOR.
    "Eum jovisst"                     Sluta inte prat nu, låt dem inte försvinna
    "Äre mycke folk på stan?"
    "Eum, nej typ ingen"
    "Hepp, hepp. Hur är vädret där uppe?" Åh solen, jag vill åter se solen.. Är der sommar eller vinter?
    "Grått"
    "JAså, regnar det?"
    "Nej"


Stackars dessa butiksbiträden de har uppenbarligen ingen kontakt med omvärlden. Och nu frågar jag dig, vill vi verkligen att våra barn ska växa upp i en sådan värld!? GE BUTIKSBITRÄDERNA RÄTTIGHETER DE ÄR OCKSÅ MÄNNISKOR! Stöd min kampanj genom att lämna pengar i en brun papperspåse i den ihåliga eken.

Kommentarer
Postat av: fritjooff

AHGHAHAAHAHAHAHAAHAHAHHA . han var så snygg kattkillen du xD haha. även att han i kassan liksom. - äre lugnt? - eum jo. - schyyyyysst . haha . fyfan. TUR ATT JAG TOG INsIATIVET OCH GICK FRAM OCH TOG FIKA DIN MES ;D ojojoj skoskoj. adjö<3

2007-09-11 @ 14:12:40
URL: http://fridakaellberg.blogg.se

Kommentera genast!:

Namn:
Ge alla mina tillgångar till Åsa?

Tandbortstfärg: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0