Vaddå de tio budorden eller?!

Lars sitter i vårt överbefolkade kök, alla har någon att prata med utom han, jag tror att det är därför som han plötsligt kastar sig in i Torstens och min disskusion "Vaddå de tio budorden eller!?" Vi stirrar på honom länge. Vi hade verkligen inte pratat om de tio budorden. Lars blir lite generad men hämtar sig snabbt och förklarar att han alltid använder den frasen när han vill komma in i ett samtal.

Lars på fest, alla står i grupper Lars går fram till den närmaste gruppen och utbrister - på ett lämpligt ställe naturligtvis "Vaddå de tion budorden eller?!"

Lars första gången i en ny skola, Lars sätter sig ner vid ett bord i matsalen studerar sina bordskamrater och kastar sig in i deras samtal "Vaddå de tio budorden eller!?" 

Lars på bussen, Lars sitter framför  två människor som för en livlig disskusion. Lars vänder sig om "Vaddå de tio budorden eller?"

Exemplen på när frasen "Vaddå de tiobudorden eller?" kan användas är alltså oändliga. Jag föreslår att vi alla tar efter Lars

Kommentarer
Postat av: Mattias

Härligt. Det ska jag köra med om jag nån gång råkar hamna i en sån där läskig situation igen då man är helt utanför. För man kan ju vara underbar även om man är utanför. Och då är det bra om andra får reda på att man finns också :)

2007-10-23 @ 13:31:55

Kommentera genast!:

Namn:
Ge alla mina tillgångar till Åsa?

Tandbortstfärg: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0