SUPERFIKAT

Bara för att det är lov så tror pappa att vi har hur mycket tid som helst att utföra sysslor på, därför lämnar han varje morgon en lapp i köket. Snälla häng tvätt, diska och köp tomater / Claes Personligen tycker jag att det är extra bra att han lämnar sin underskrift så att vi slipper fundera på vem i all världen som kan ha skrivit lappen.  men nu är det inte detta som det ska handla om.

I alla fall var det efter utförandet av en av dessa tunga sysslor, nämligen tomatköp, som jag och min kära syster bestämde oss för att vi förtjänade ett riktigt fika. Därför länsade vi skafferiet på allt i godis och kak väg. (det bästa med att mamma bara bjöd med småkillarna till Grekland är att man nu helt utan samvetskval kan sno hennes choklad)
Sedan så dukade vi bordet på ett underbart vackert sätt, om jag får säga det själv, lade upp godsakerna på ett vackert fat, tände ljus - och ställde i brist på ljusstakar dessa på uppochner vända glas- kokade te och slog oss ner.

245581-60245581-62245581-61245581-56Kakfat :DTekopp

Åsa"Kakorna var äckliga!"
Inga"Så säger man inte på första dejten"
Åsa"På första advent?"
Inga"Va?"
Åsa"Och där sitter du och dregglar det gör man inte heller på första advent"


En av alla underbara konversationer som följde på fikat.



Halvvägs in i fikat märkte vi följande konstalation på köksbänken



tepåsen245581-64245581-63

Tepåsarna hade helt på eget bevåg bestämt sig för att hoppa bungyjump :O

Från tepåsens vinkel

Här ser vi det hela från den översta tepåsens synvinkel. Han som håller emot det  vill säga.


Jag vet att bilderna är mörka, det är på grund av att vi kände oss tvugna att dra ner rullgardinen. Det blev mysigare då helt enkelt. Ljusen syntes ju förbövelen inte annars!

Adjö

Kommentarer
Postat av: Erika

är ni säker på att de hoppar bungyjump? såg ju nästan ut som att den ena tepåsen hjälpte den andra, för den som var längst ner såg ju panikslagen ut som att den ramlat?

2007-10-30 @ 18:27:13
Postat av: Egoina

haha, låter jättebra!

2007-10-31 @ 11:04:29
URL: http://egoina.blogg.se
Postat av: mamma

så där modiga tepåsar gör mig väldigt rörd ... snyft!

2007-11-08 @ 13:22:17

Kommentera genast!:

Namn:
Ge alla mina tillgångar till Åsa?

Tandbortstfärg: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0