Socialdemokratiserad

Min svenska lärare är helgalen, jag lovar. Till att börja med så har han fått för sig att jag är socialdemokrat, vilket i o för sig inte är alltför konstigt, jag menra jag är ju inte direkt moderat. Men det är bara det att han hörde Berg kalla mig Sossejävlen och sen dess har det fasnat för honom. "Jasså du är sosse du?" När jag försöker förklara att jag inte är med i något politiskt förbund, suckar han och undrar varför alla skäms över att vara socialdemokrater. Jag få snart ge upp mina försök att förklara att Berg inte vet vad hon talar om.

Okej, så det är kanske inte så jätte konstigt men nu är det så att min kära svenskalärare inte stannar vid att tro att jag är sosse. Nej nej, han känner att han väldigt gärna vill nämna det så fort han är i närheten av mig.

Åsa står vid kopiatorn för att kopiera till en historia lektion, svenska läraren går förbi "hrm hrm, äre Sosse möte här eller?" Mumlar han men fortsätter utan att säga något mer.

Åsa går i korridoren och möter sin lärrare, han mummlar något hon inte uppfattar men det innehåller sosse.

Åsa sitter i biblioteket med några vänner. Svenska läraren kommer in "Jaså här har ni parti möte?"

Åsa frågar sin svenska lärare vad han föreslår att hon ska hålla tal om "Håll ett sossetal vettja"

Man skulle kunna tro att svenskaläraren i fråga är extrem moderat, säkra källor pekar dock på att han  röstade på sosarna i förra valet. Dessutom låter han alltid mycket glad.

Nåja, han är i alla fall underhållande, galen men underhållande.

Kommentarer
Postat av: hemlis

vem tusan är din lärare som trakasserar dig på det här sättet!? det måste få ett slut! hör alla det? ett SLUT! ingen vill väl bli kallad socialdemokrat heller? vilken förolämpning ;)

2007-10-21 @ 21:36:59
Postat av: Mattias

Äh, han är bara kär i dig. Så är det.

2007-10-23 @ 13:37:40

Kommentera genast!:

Namn:
Ge alla mina tillgångar till Åsa?

Tandbortstfärg: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0