Måndag - lovdag

Dagens introlåt: Rock 'n' roll children- Dio


Det är första dagen på lovet idag , jag for in till stan med Maria för att leta reda på ett par vinterskor


I morse var det en ovanligt tung morgon. Det var grått väder - ingen mysig dimma bara mulet - , det fanns inget Lingongrova-bröd utan bara guldkorn. Dessutom innehöll morgontidningen inte en enda intressant nyhet. Jagmenar verkligen ingen. Det var deprimerande. Dagen fortsatte i samma jobbiga mönster. Bussen in till stan var nämligen 10 min sen redan när jag steg på -vid första hållplatsen- och att sen hela världen skulle åka in till stan gjorde inte heller saken bättre, det slutade med att bussen kom fram 20 minuter senare en vanligt. Suck. Dagen artade sig efter det i alla fall.

Även om jag råkade förstöra en sko på dinsko. Jag skulle dra på mig den och så vips så flög knapparna.  Oj! Jag drog inte ens speciellt hårt. Jag la diskret tillbaka skon, och tvingade Maria att fly affären med mig. Det var faktiskt inte meningen! 

En tant kom fram till mig på en skoaffär precis efter att jag talat om för Maria att jag inte skulle köpa något där och sa "Ska du inte köpa nya skor? De där är gamla" Hon lät jätteledsen. Det var lite läskigt.

Jag fann i alla fall ett par skor som jag kanske kommer att köpa i framtiden när jag blivit rik.

Kommentarer
Postat av: maman

med tanke på hur dina skor ser ut så förstår jag den där tanten!

2007-11-08 @ 13:25:15

Kommentera genast!:

Namn:
Ge alla mina tillgångar till Åsa?

Tandbortstfärg: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0