Det är kallt i mitt hus

Det är kallt i mitt hus, fast att vi eldar i kakelugnen. Delar av min familj sitter i köket, delar av den är ute och leker och delar av den pratar i telefon. Maria är här och Lars är på väg. Marias telefon ligger bredvid mig på datorbordet. (och i och med denna information kastar jag intressebollen till dig!)

Vi ska se på film sen i mitt kalla hus - De diskuterar Alkemisten där nere i köket. - men alla är emot mitt val av film, de vill se Mr. Magoo eller den Nakna pistolen, förmodligen för att de inte har någon känsla för film .Visst de är bra, men inte i kväll.

Jag träffade Adam idag (vilket inte säger er någonting efter som ni inte vet  vem han är) det var trevligt även om det bara var i 5 och en halv sekund. Och som vanligt när jag träffar honom så kommer jag att tänka på den där gången då han var på middag hos oss, för ca 150 år sedan. Då hade nämligen min moder placerat en stor vas med blommor mellan Adam och mig. "Men nu kan ju inte jag se Adam, fast det är ju Väldigt positivt!" Det var roligt då, det var nämligen en absurd sak att säga. Ni kommer inte att förstå, ni skulle ha varit där.

Kommentarer

Kommentera genast!:

Namn:
Ge alla mina tillgångar till Åsa?

Tandbortstfärg: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0