Åsas tal

Det har varit en jobbig vecka. Mest för att min svenska lärare tvingade mig att hålla tal i Torsdags* . Jag höll om att lastbilstrafiken måste minska till förmån för godstågen. Det tycker jag är en bra idé nämligen. Jag blev sådär löjligt nervös helt utan anledning och inte blev det bättre av att Lina kom med ett mindre begåvat tips innan. "Föreställ dig att alla är nakna!" Ni kan ju tänka er hur mycket hjälp jag fick av det! Efter att jag dissat det tipset så kläckte Maria ur sig "Strippa så får de annat att tänka på!" Ja, gud vilken bra idé!

I alla fall så gick det ganska bra att hålla det där talet utan att jag följde tipsen, tror jag i alla fall, jag kan så här i efterhand inte komma ihåg vad jag sa :O Berg lugnade mig med orden "Det gick bra Åsa, du upprepade bara ordet lastbilar lite för många gånger i slutet." Skönt att det är över nu.

Men det mest otroliga med hela den här tal-grejen är inte att jag faktiskt lyckades hålla ett hyfsat tal utan att min käre svenska lärare faktiskt kallade mig Åsa. Aldrig förut har han använt mitt förnamn, jag har varit Kempe eller till och med Kempes syster alla andra lektioner. Jag undrar vad det betyder?






'*Jag får stava veckodagar med stor bokstav om jag vill!

Kommentarer

Kommentera genast!:

Namn:
Ge alla mina tillgångar till Åsa?

Tandbortstfärg: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0