Indalsledenloppet-dagen och julafton, vad är sambandet!?

Jag vill bara börja med att säga; Du sårar mig Lars, tack vare din högst ondsinta kommentar gråter jag mig till sömns varje natt!

Nu över till blogginlägget

Idag mår jag inte alls bra, jag kommer snart att bli alldeles förkyld :( Bitchiga värld!

I går därmot var jag på topp, då var det det traditionella Indalsledenloppet, och jag måste nästan hålla med Sanna om att den dagen är likställd med julafton. Indalsledendagen börjar med uppstigning kl 06:00, naturligvis vaknade jag 05:55 seftersom det bara är de mindre värda som sover enda till klockan ringer. Sedan hämtade Kenneth upp de medlemmar från familjen som skulle springa, det var väl runt 06:40. Färden gick 10 mil upp längs Indalsälven. Väl framme vid startområdet, som ligger vid en skola i vilken texten Åsa och Frida was here kan läsas på en av blackboardarna, var det banan ätar dags. 

Klockan 09:00 startade min storebror loppet med en sträcka på lite mer än 9 km, han fick spö av Wiklund den mesen ;P Sedan var det Fridas tur, hon delade en sträcka på 12 km med MEJ, något som är tillåtet (!), saken är bara den att den är uppdelad så att hon springer 5 km och jag 7! Världen är så fruktansvärt orättvis :O :P. Dagen avlöpte fin fint ändå, och Ari tog oss i mål som sjunde lag. Vilket var typiskt efterson bara 6 lag fick pris. Men vi fick i alla fall massor med kakor, bullar, cola och pastasallad. Det tackar vi för Kenneth. :) Vi var hemma runt 8 på kvällen :O och idag har jag förutom min begynnande förkylning sjuk träningsvärk i benen !

Två flickor 15 och16 är ute i skogen en vinterdag.
Flicka 16 utbrister "Åh titta vilken fin fågel!"  och pekar på en liten fågel i ett träd.
"Va, en FÅGEL!?"  utropar flicka 15 "ska inte dom sova så här års!"  Förvirringen varar nån minut  innan flicka 16 försiktigt säger "näe" Flicka  15  stirrar på fågeln "är du säker?"  säger hon tveksamt.



Till alla er som gärna vill se mig posera tillsammans med en traktor kan jag bara säga; håll er till tåls, en vacker dag händer det!

Kommentarer
Postat av: mamma

Det är JAG som har copyright på traktorbilden. Om jag visste hur man gjorde så skulle jag lägga in den här, men det vet jag inte så HAHAHA!

2007-06-21 @ 09:53:47
URL: http://www.myspace.com/mysjkin

Kommentera genast!:

Namn:
Ge alla mina tillgångar till Åsa?

Tandbortstfärg: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0