Förlåt

Jag ber så fruktansvärt ofantligt mycket om ursäkt för att jag förvägrat er möjligheten att läsa min blogg de senaste veckorna. Anledningarna har varit många och bara ett få tal kommer att nämnas i kväll.

Andelning nummer ett
Jag har jobbat, vilket har tröttat ut mig så pass mycket att jag absolut inte orkat bråka med min stora broder om att få datorn när det passar MIG och inte när det passar honom.

Anledning nummer två
Jag har blivit anfallen av en gigantisk jättemås Tja, kanske var det inte riktigt så att den anföll mig personligen utan man kan snarare säga att den anföll min LIMPA!  Det var förfärligt! Tillräckligt förfärligt för att jag någon gång i mitt liv kommer att bli tvungen att prata ut om det. Jag kanske även kommer att behöva försättas i hypnos, det är helt enkelt förfärligt. Vill ni höra sagan om Jättemåsen som en vacker juninatt anföll en försvarslös Limpa? Jag tänkte väl det. Hääääär kommer den!

Vill ni höra sagan om Jättemåsen som en vacker juninatt anföll en försvarslös Limpa

Denna saga börjar en helt vanlig dag, det är midsommarafton och fyra ungdomar befinner sig på en ica affär belägen i Söråker. Varför de egentligen befinner sig där  är det ingen som vet men det har ryktats om att det hade att göra med ett hemligstämplat dockument. Vad vi dock helt säkert vet är att de lämnade affären i sällskap med bland annat en Limpa och en påse små delikatess köttbullar. Nu när detta är införskaffat far ungdomarna vidare till en hamn, en hamn som för övrigt är belägen i Fagervik. Där träffar de en ung kvinna/gammal flicka eller helt enkelt flicka i övre tonåren. Hon kör, efter vissa båtmotorsproblem ut dem till en ö. Där träffar de fler människor i övre tonåren och tillsammans med dessa spenderar de kvällen. Timmarna går och någponstanns kring tre tiden bestämmer man sig för att gå till sängs. Kanske tänkte man då på uttrycket "det är en dag i morgon också" eller möjligtvis på "morgonstund har guld i mun." Detta är dock bara spekulationer, vad dessa unga människor egentligen tänkte på är det ingen som vet. I alla fall precis innan alla somnar/inte somna efter som underlaget är jättehårt säger någon "Någon kanske borde kolla maten" Alla mummlar instämmande och somnar/inte somnar. Nästa morgon kliver de stackars ovetande barnen i övre tonåren upp och får se en platspåse ligga och skvalpa i strandkanten. Någon säger "Var inte er limpa från bagarmästarn?" De fyra ungdomarna tittar på varandra och så brister de ut i en kollektiv suck. "FRUKOSTEN!" En stunds muttranden följer sedan säger någon. "Det var en jävla tur att du skulle ha de där köttbullarna Torsten!"
Det blev köttbullar till frukost.

We've got no bread, baby
We've got no bread baby
We've gotta eat meat balls
 
(It takes two baby)

Fler anledningar kommer att publiceras vid ett senare tillfälle .
Adjö

Kommentarer

Kommentera genast!:

Namn:
Ge alla mina tillgångar till Åsa?

Tandbortstfärg: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0