Datorn

Datorskärmen fungerade inte tidigare idag och eftersom Einar använt den precis innan så var han huvudmisstänkt. Jag kände mig tvungen att ringa och fråga.



"Einar har du förstört datorn och sedan glömt att tala om det för någon!?"
"Eh, näe. Förlåt att jag stängde av den!"
"Den går inte att sätt igång"
"Jag stängde av den, förlåt"
"Lyssnar du överhuvudtaget? Den går inte att starta"
"Nä just det den gick inte att starta"
"Precis!"
"aa"
"Gjorde du någonting?"
"Näe"
"Okej, så du har inte av misstag vält omkull skärmen?"
"Nej"
"Du har inte gjort någonting alltså?"
"Jo, alltså eh jag tröck på 'sovläge'"
"Jaså?"
"aa och sen hade jag bråttom så jag stängde av den"
"Du stängde av den?"
"ja"
"Okej, ingenting mer, skärmen är nämligen död"
"Eh, jag tröck på den där knappen"
"Den där knappen?"
"a"
"Vilken knapp!?"
"Sovläge"
"Ja du sa det! Vart var knappen, den på skrivbordet?"
"Näe"
"Inte? Vart finns det en annan VILOLÄGESKNAPP?!"
"På skärmen"
"På skärmen?"
"a"
"VART?"
"Bredvid stänga-av knappen"
"Okej, så du har ingen anning om varför skärmen strejkar?"
"Näe"
"Du gjorde ingenting?"
"Näe men, den funkade inte att sätta igång sen."
"Vi märkte det"

Varför får han överhuvudtaget använda datorn!?
Ja, ja vi fick i gång den i allafall, det visade sig att någon fingrat på knapparna på baksidan av skärmen... Suck

Kommentarer

Kommentera genast!:

Namn:
Ge alla mina tillgångar till Åsa?

Tandbortstfärg: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0