Hit och dit men ganska långt bort

Jag fick just en present av mina luriga storebröder Torsten och Emil. (Emil få gå för bror han med) Det var en bok. Hit och dit men ganska långt bort heter den. Det är en störd bok om Räven, stora Älgen, Ugglan och Pytteälgen. Älgens favoritord är Bakmaskin och de kallar allihop månen för Bacon. Låt mig ge er ett smakprov:

"Inte för att jag har någonting emot nya saker...Jo en del saker förstås. Food-processor är jag helt emot. Alldeles för nytt för min smak. Men det är klart att...att...Bakmaskin tycker jag är ett underbart ord ... Bakmaskin ... Bakmaskin! Låter nästan som en väldigt ståtlig älg. Jag skulle själv kunna tänka mig att heta Bakmaskin"

Ja ni hör ju själva, detta är en riktig toppenbok. Som vi för övrigt fick se som teater i vår barndom. Tack grabbar <3




Kommentarer
Postat av: FRIDA

låter som nåt ja skulle ha skrivit i 9an nästan. du vet den knarkande älgen o ja vettefan !!! ujuj

2009-01-29 @ 11:07:30
URL: http://fridaosv.blogg.se/

Kommentera genast!:

Namn:
Ge alla mina tillgångar till Åsa?

Tandbortstfärg: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0