Matte C - en kurs att undvika

Min lillasyster(16) hjälper fortfarande min storebror(18) med matten. Det går bra. Nyss brast de ut i sång "Teddybjörnen Fredriksson" jag tror att de håller på att förlora vettet. Det sa jag, då brast min bror i ett vansinnesskratt :(


"Ja jag tror att de är så men de har tagit bort några konstater eller variabler"


Syster "Vi gångrar det med minus ett, minus x2 plus -1"
Bror "Kan vi inte lösa talet?"
Syster "jo..? Det gör vi"
Bror "Men då tar vi minus ett"
Syster "Men så kan man inte göra, det där är ju ett x!!"
Bror "Attans... (lägger ansiktet i djupa veck och funderar, för att sorgset tillägga; )Tänk om det inte går att lösa.."


Bror:
Jo men här har vi ju fy...
Syster:
Bror nä..


Jag vill avsluta det här med ännu ett citat

"Men skit i den jävla femman!"


De blir nog uppe hela natten :')

Kommentarer
Postat av: Mer...

Ja jag skulle kunna vara en sån människa men det är jag inte. Jag är en snäll och omtänksam individ faktiskt.

Att du inte vet vem Tom Selleck är, ja det är faktiskt lite illa av dig då han besitter mustaschernas mustasch och är lite av en legend på området.

http://tomselleck.tv-website.com/

Så jag tror att Oskar kan ta lärdom av denne herre i sitt omformande av ansiktshår. Sen ska man inte förkasta en tät och fyllig skepparkrans heller :)



Nu tycker jag också att du är lite hård. Titta istället på vad du vet. Du vet vilket kön jag har, Du vet också att jag behärskar det svenska språket vilket drar ned antalet potentiella personer jag kan vara. Du vet att jag är längre än dig och baserat på att jag faktiskt sitter och skriver det här torde betyda att jag träffat dig och förmodligen fler än en gång och jag har minst en tatuering. Helt plötsligt så är det på sin höjd kanske 1000 personer kvar vilket är ett ganska stort steg framåt mot dom 3 miljarder det kunde har varit från början (jag räknar bort en del av jordens befolkning som jag tror har begränsad eller ingen tillgång till internet). Man skulle kunna säga att sett till vad du började med så är du väldigt väldigt nära nu :)

2008-11-18 @ 00:44:24
Postat av: Lars

Åsa, åsa, åsa.. Det finns mycket jag vet som inte världen är riktigt redo för än, och den kanske aldrig kommer att bli det heller. Vad som är, var, och kommer att bli är bara detaljer i en bild som ingen lägger märkte till.



För övrigt kom jag inte ihåg vad det var jag svarade på nu, eller skulle svara på, nåt om träd. Men även det är orelevant för den som inte har något med den här konversationen att göra. Som till exempel Gudrun som säkert jobbar i någon butik i någon stad vi inte har hört talas som. Hon är helt ovetande om detta och kommer kanske aldrig få veta det heller. Stackars gudrun :(

2008-11-18 @ 06:06:38
URL: http://larshansson.webblogg.se/
Postat av: Åsa

Det låter bra det, sådana individer borde det finnas fler av, självutnämnda eller inte. Nåja, nu har jag kollat upp Tom selleck, och jag ämnar genast avråda Oskar att anlägga mustasch. Tycker att skepparkransen klär honom bra (i jämförelse alltså)



Jag ber om ursäkt om jag verkar hård, jag är rädd att jag har en tendens att vara det när jag sätter den sidan till. Naturligtvis är det alldeles ypperliga ledtrådar du givit mig och jag har som sagt mycket få män att gå igenom innan jag finner dig. Nu måste jag rusa iväg, ska på kurs "Hjälp mitt andra jag försöker ta över" Det blir nog lärorikt. Adjö

2008-11-18 @ 16:26:57
Postat av: FRIDAFRIDAFRIDAFRIDA

matte c är kanske underbart :)

2008-11-18 @ 16:41:30
URL: http://fridaosv.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vänliga och hjälpsamma människor kan världen inte få förmycket av. Skulle till och med vilja påstå att det är en bristvara. Vad det gäller Oskars val av ansiktsbehåring så får man väl kanske säga som det gamla geniet och hävda att allting är relativt :)



Så nu vart man kallad man också, det var ju smickrande måste jag säga :) Ja, jag måste ju tycka att du har alldeles ypperlig information att göra en kvalificerad gissning på faktiskt. Kurs lät ju spännande om inte annat. Är det måhända kurs med Kurt som gäller?

2008-11-18 @ 21:37:37
Postat av: Åsa

Kanske det kanske, vad vet jag, jag är bara en enkel samhällare :)

2008-11-18 @ 22:08:53
URL: http://asakempe.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag håller i sanning med dig, vänliga och hjälpsamma människor och vatten, det är jordens största bristvaror det.



Jag har förresten beslutat mig för att stötta Oskars val av ansiktsbehåring, vad han nu än väljer. Som ett steg mot att bli en bättre människa. (något jag lärde mig på min kurs)



Men är du inte en individ av manligt kön då? Tyckte vi hade kommit överrens om det? Fast du kanske föredrar att vara en det?



Tyvärr hade kursen ingenting med Kurt att göra. Dock hängde det en bild av den fine mannen i kurslokalen :)

2008-11-18 @ 22:18:23
URL: http://asakempe.blogg.se/
Postat av: Mer...

Visst är det så... fast vatten finns det gott om, det är bara väldigt skevt fördelat i placeringen på detta klot. Då saknar jag harmoni och medmänsklighet mer.



Det var vackert av dig att göra det. Han kan nog behöva det, han är ju lite velig ibland och lite för nyfiken på vad alla andra tycker.



Jo vi hade ju kommit fram till det. Men det finns ju några ordval att välja på. Pojke, grabb, kille, herre eller som du sa man. Det är ju ett av dom trevligare, man alltså. Påbjuder vis nivå av mognad kan jag tycka.



En kurs med Kurt på väggen kan ju inte vara dålig, men måste man verkligen gå en kurs för att bli en bättre människa? Det låter avancerat...

2008-11-18 @ 22:34:28
Postat av: Åsa

jaja, men rent sötvatten då. Tänk om det är så att alla de vänliga och hjälpsamma människorna är snedfördelade också? Kanske finns det hur många som helst exempelvis på Tasmanien?



Ja, han är visst det den gode Oskar, lite bättre självförtroende skulle sannerligen inte skada :)



Tja, det kanske du har rätt i, och jag kanske gjorde fel i att kalla dig man, jag har ju faktiskt ingen aning om på vilken mognadsnivå du ligger. Kanske är det bättre att köra på nåt mer neutralt som.. Gosse? Ja, gosse det är ett fint ord det. Det gillar jag :)



Nej det var en bra kurs. Nej det måste man naturligtvis inte, men det är så att säga en genväg. Väldigt praktiskt när man har två 'jag' att hålla reda på.

2008-11-19 @ 12:55:23

Kommentera genast!:

Namn:
Ge alla mina tillgångar till Åsa?

Tandbortstfärg: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0