Kaotisk middag

Kära vänner jag ska börja med att berätta om familjen Kempes inte fullt så harmoniska måltid.

Det hela började med att jag stolt visade alla vilken fin svan jag hade ritat på kylskåpet. Pappa fick ett mindre samanbrott då han inte tycker att folk ska rita på kylskåp. Till sin lycka märkte han, efter att ha suddat ut halva svanen, att den var ritad med Whiteboardpenna. Naturligtvis blev jag alldeles förkrossad över min förstörda konst, varpå min lillebror fyller i svanen igen. (dessutom gjorde han ett halvhjärtat försök till att rita av min svan men gav upp efter ett ynka streck. - Min konst är för stor för honom!)


Tyvärr anväde han inte en whitebordpenna utan en permanent spritpenna. Ajdå. Jag påpekar detta för matbordet. Då utbrister Inga
              "Åh, men den använde jag ju också, inte visste jag att det fanns en withboardpenna heller!"  Vi tittar alla på den anka som inga - i ett försök att nå upp till min konstnärliga nivå - ritat på frysen. Nu får pappa ett riktigt utbrott och flyger upp från sin plats vid bordet för att hämta T-sprit. Alla andra vid bordet håller vid det här laget på att förgås av skratt.



Några minuter senare har pappa utplånat alla spår av Svanen, ankan och strecket.

Förmanande säger han till mig "Rita inte på kylskåpet ens med withboardpenna i fortsättningen, det kan ge de andra idéer."

Det är tråkigt att bo här.

Kommentarer

Kommentera genast!:

Namn:
Ge alla mina tillgångar till Åsa?

Tandbortstfärg: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0