Inte-pluggar

Här sitter jag och bloggar, dumma mig! Jag ska ju skriva en artikel till i morgon. Det går helt enkelt inte an att bara inte-göra den hela tiden. Då blir det som den förra artikeln, minns ni den? Debattartikeln, då var jag nere i en djup svaka. En svaka, kan ni tänka er!? Inte en svacka som är den mildare formen, utan en riktigt djup svaka. Det var hemskt. Riktigt så illa är det inte nu... Jag ska faktiskt sätta igån alldeles strax, jag lovar. Alldeles alldeles strax...

...Men först ska jag berätta någonting roligt för er. Är ni beredda? Okej, Jag åkte skidor idag! :D Riktiga skidor på riktig snö! Det var hur mysigt som helst, även om jag blev lite sextrakasserad av Frida.

"Alltså, Åsa, jag måste få fråga. Har du inga trosor på dig?"
"Eh? Ursäkta? Klart att jag har!"
"Alltså, jag såg ingen troskant.."

Sen vann ju Frida och jag staffetten över Harald och Tobbe. Det är alltid lättast att vinna när man själv bestämmer regelerna. "Här är målet, vi vann!! JAAAA!"

Så hejade vi naturligtvis på våra klubbkamrater när vi mötte. "Ge mig ett L - L, ge mig ett I - I!" osv. Det gick bra tills Harald for förbi. "Ge mig ett H - H , ge mig ett A-A, ge mig ett .. RL- ..RL, ge mig ett T -T. Och vad blir det? HARLT!"

Ehm, ja, varför har inte alla små pojkar lättstavade namn som Emil eller Tobbe?

Men nu måste jag verkligen skriva klart det där, annars blir min grupp besviken på mig.

Adieu!



Kommentarer

Kommentera genast!:

Namn:
Ge alla mina tillgångar till Åsa?

Tandbortstfärg: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0