Bröstköttsklafsarna.

Idag skapades musikhistoria mina damer och herrar, ty idag den 3 november skapades Bröstköttsklafsarna. Detta fenomenala band ägnar sig åt att förbättra världen genom att förädla låtar och sätta sin egen lilla prägel på dem. Debut singeln ´When the saints go marching in' kommer att bli en storsäljare lita på mig. Hur kommer det sig att just detta band med allra största säkerhet kommer att bli det största genomtiderna? Jag träffade en av grundarna, nämligen mig själv, för att ta reda på lite mer om detta alldeles nybakade band. Och kankse till och förstå anledningen till deras storhet

Jag måste få fråga varifrån kommer namnet ?
Jo serru det är lite roligt, det har nämligen att göra med det här med att jag har en förunderlig förmåga att slänga ur mig de konstigaste saker. Min syster Inga, som också är en av grundarna, nämnde att hennes klasskamrat hette klyktattaren på bluetooth. Klyktattare sa jag, det låter ju som Bröstköttsklafsare! Jagmenar det var en jättekonstig sak att säga men jag sa det och eftersom detta inträffade samtidigt som vi var i desperat behov av ett bandnamn så fick det bli det.

Jag förstår, det är ju genialt, men sig mig vad är det som är så speciellt med just eran musik?

Jodu, vi gör ju om orginallåtarna så totalt att folk ibland inte ens hör vilken ursprungslåten är, men det har vi bara fått positiv respons på. Dessutom sjunger vi på ett speciellt sätt som har visat sig tilltala människor i alla åldrar, man skulle kunna jämföra vårt sound med instängda hungrande katters vrål och det tror jag vi är ganska ensamma om i Sverige. Vi är helt enkelt unika.

Ni har ju förutom er unika sång utvecklt en helt ny dansstil, vad har du att säga om detta?

Ja, alltså här vill jag ge den tredje grundaren av gruppen, nämligen Frida, lite credit. Hon är en fantastisk dansare och det är främst hon som agerar koreograf i våran llla ensamble. Hennes stil är mycket speciell och väldigt omtyckt av andra koreografer världen över.

Tack så mycket för den här lilla pratstunden Åsa, jag vet att du har mycket att stå i så här precis innan första singeln släpps.

Tack själv, tack själv :)


Kommentarer
Postat av: Frida

Jo jag känner mej väldigt stolt över att vara en så pass bra koreograf. eller hur det stavas. och du är en utmärkt sångröst och gruppnamnspåhittare också ;D haha niiiice

2007-11-05 @ 14:51:51
URL: http://fridakaellberg.blogg.se

Kommentera genast!:

Namn:
Ge alla mina tillgångar till Åsa?

Tandbortstfärg: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0