Rolf for life <3

Mina damer och herrar välkommna ska ni vara till denna sorgefyllda ceremoni till minne av allas vår Rolf.  


                                          image3
                                  "Rolf på promenad" här ser ni Rolf som den lyckliga saltgurka han en gång var.



Vi har sammlats här i dag för att hedra Rolf. Rolf som inte längre är med oss men som alltid kommer att finnas i våra hjärtan. Jag träffade Rolf för första gången på restaurant Höga Kusten, han var glad, trevlig och öppen och jag kände genast att han var någon som skulle komma att betyda mycket för mig. Det blev en underbar kväll och både jag och mina vänner hade mycket roligt i hans sällskap. Efter det första mötet höll vi tät brevkontakt och jag måste säga att Rolf var den enda som jag helt och fullt kunde lita på. Menså kom beskedet som jag fruktat så. Rolf hade kastats i soptunnan.   

När Rolf gång på gång undkom det öde som drabbar de flesta saltgurkor nämligen förtäring trodde vi väl alla att han skulle leva för evigt. Nu blev det inte så. Rolf mötte sopptunnans grymma värld och tyvärr var våra Rolf inte byggd för livets baksida och han befinner sig nu på de sälla jaktmarkerna. Så att säga. Men jag vill att vi alla ska minas Rolf som den underbara gurka  han var innan någon kallblodigt slängde honom. Inte som den sjuka, nedbrutna gurka han blev i slutet av sitt liv.   

Rolf var alltid glad, sa aldrig nej till en fest, kunde konsten att roa vem som helst, men framför allt Rolf ställde alltid upp för sina vänner. Alltid.  Det mina vänner ska vi minnas honom för, och kom ihåg Rolf skulle inte vilja att ni sörjde, Rolf ville alltid att alla skulle vara glada. Så jag ber er nu, var glada för Rolfs skull! Så Rolf nu när du går mot den eviga vilan vill jag att du ska veta att vi aldrig kommer att glömma dig. Det var allt. Låt oss nu bedja tillsammans.

Sjögurka, sjögurka i burken där, säg vart det för vår lilla sjögurka bär?
Det bär mot himmlen till gud han håller så kär. Men ack vad han kommer oss sakna.
Och ack vad vi kommer honom sakna.

Sjögurka, sjögurka i burken där, säg oss var den lilla saltgurkan är?
Han är i himmelen med gud så kär. Men ack han saknar oss på jorden.
Och ack vi sakna honom.
AMNEN


Kommentarer
Postat av: The Living Sew Tool

ÅNEEEEEEEEEEEEEJ! SNYFT SNYFT! BBBBBBUUUUÄÄHH! Jag visste det inte.. JAG VISSTE DET INTE! Ack, ROLF! MIN ÄLSKADE ROLF. BUhäääääääää :'( Snyft.

2007-05-15 @ 21:27:01
Postat av: Fritjof den stora

rolf :'( min rolf. rooooooolf. jag saknar honom :/<3

2007-07-24 @ 21:13:21
URL: http://fridakaellberg.blogg.se

Kommentera genast!:

Namn:
Ge alla mina tillgångar till Åsa?

Tandbortstfärg: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0