Gnarphemkommen Åsa berättar.

Hej världen.
Idag är jag hemma på besök bara, snart åker jag nämligen iväg igen till Härnösand. Att man aldrig ska få vara hemma alltså. :/ ;)

I alla fall. I söndags fick jag till min stora överraskning höra att min familj, vilket inkluderade mig, skulle fara till gnarp. Gnarp!? Tänkte jag, vafan, varför skulle någon någonsin vilja åka på semester till GNARP!? Men Gnarp visade sig vara ett helt underbart ställe faktiskt, i alla fall stranden som lämpligt nog låg 3 min från stugan. Man skulle faktiskt kunna säga att jag inte gjort annat än att legat på stranden i tre dagar. (men att säga det skulle tyvärr vara en lögn, jag har nämligen cyklat runt i Gnarp med syster rödtott, spelat spel med nämde, samt spelat minigolf med min Kära familj) Tyvärr har jag bränt mig till följd av detta, FAST ATT JAG ANVÄNDE SOLKRÄM. (och summan av kardemumman blir alltså, ANVÄND INTE SOLKRÄM FÖR DET ÄR BARA LURENDREJERIER)

Härliga dagar har det varit men jag vill ändå framför ett fåtal klagomål.

Klagomål nummer 1
Alla nakna barn! Det var nakna barn överallt, everywhere! Det var helt sjukt.

Klagomål nummer 2
Stugans toalett, den var fräch och så men med tankr på temperaturen där inne skulle man kunna tro att den låg i tropikerna. (Eller helvetet kanske.) Jagmenar seriöst, hjälp! Man höll på att dö av värmeslag därinne. Fast det kanske är nya modet, vadvet jag Extra extra familjen Lunneborg uppfinner kombinerad toalett och bastu, Tjänar miljoner!!

Klagomål nummer 3
Precis utanför huset stack det upp en pinne, och varje gång jag kom cyklande hem körde jag in foten i den där Jävla pinnen, och varje gång jag gick höll jag på att rammla över den där FÖRBENAE  PINNEN och varje gång jag hade bråttom så fällde den där SABLARS PINNEN mig! Det var kortsagt en födjävligt ondsint och lömsk pinne !


Tjolong

Kommentarer
Postat av: Moster

Hade du inte hört talas om De Mordiska Pinnarna från Gnarp tidigare då? De är ju omskrivna i hela vida världslitteraturen ... Har jag hört ... ;-)

2007-08-09 @ 10:23:44
Postat av: Duvan hilding

Jag då. Jag uppfann bastubussen.
faaan vad varmt det är att åka buss mitt på varma dagen. uscha.

2007-08-10 @ 17:34:07
URL: http://fridakaellberg.blogg.se
Postat av: Mattias

Kul att du har besökt metropolen Gnarp, och sörfjärden.

jag bodde där i 18 år och valde att flytta därifrån.

Det var en fin historia med toaletten :) och pinnen.

2008-08-15 @ 08:56:49
URL: http://scaramangasfunderingar.blogg.se/

Kommentera genast!:

Namn:
Ge alla mina tillgångar till Åsa?

Tandbortstfärg: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0